American food

När jag var i Usa som au pair efter studenten så fick jag uppleva en helt annan
matkultur än vad man är van vid här i Sverige. Mycket snabbmatsrestauranger,
våfflor och pannkakor med lönnsirap till frukost, donuts och så vidare.
Något som jag fick testa på var macaroni and cheese. En förpackning med pasta och en påse
med ostpulver så fick man tillsätta mjölk och smör själv.
Häromveckan när jag var på Maxi och handlade så gick jag igenom gången för utländsk mat
och fick syn på denna kartong. Helt paff blev jag att vi hade sånt här i Sverige.
Kunde inte motstå att köpa en kartong.



2-3 port.

1 förp. Macaroni and cheese dinner
3 msk smör
3 msk mjölk

Koka pastan i 7-10 min.
Häll av pastan i ett durkslag.
Tillsätt smör och mjölk.
Häll i ostpulvret och rör om ordentligt.
Klart att serveras.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Min absoluta favorit"rätt"! så gott!! ätit det sen jag var 5 år och bodde i USA men cheese&macaronyn på bilden är inte av det godaste märket. Synd att det bara finns på Ica Maxi!



2012-03-07 @ 19:34:13
Postat av: Therése

Håller med, fanns bra mycket godare mac & cheese där borta.

2012-03-08 @ 07:10:07
URL: http://tessansmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0